11 клас





Повторення










04 травня 2020

Українська держава



















27 квітня 2020
Тема уроку: "Особливості окремих складових третинного сектору.
 Формування "інформаційного суспільства"


  (Матеріал з Вікіпедії)  Інформаційне суспі́льство (англ. Information society) — теоретична концепція постіндустріального суспільства, історична фаза можливого еволюційного розвитку цивілізації, в якій інформація і знання продукуються в єдиному інформаційному просторі. Головними продуктами виробництва інформаційного суспільства мають стати інформація і знання. Характерними рисами теоретичного інформаційного суспільства, є:
  • збільшення ролі інформації і знань в житті суспільства;
  • зростання кількості людей, зайнятих інформаційними технологіями, комунікаціями і виробництвом інформаційних продуктів і послуг, зростання їх частки у валовому внутрішньому продукті;
  • зростання інформатизації та ролі інформаційних технологій в суспільних та господарських відносинах;
  • створення глобального інформаційного простору, який забезпечує (а) ефективну інформаційну взаємодію людей, (б) їх доступ до світових інформаційних ресурсів і (в) задоволення їхніх потреб щодо інформаційних продуктів і послуг.
Станом на кінець 2005 року європейські дослідники статистики зробили висновок, що «концептуальне визначення інформаційного суспільства лишається неясним. Це видно за практичними роботами: не гармонізовані формати даних, різна кількість і діапазони показників, різні методологічні підходи у збиранні даних». Те саме підтвердив і в 2010 році угорський дослідник Ласло Карвалікс[2]. Тому поняття «інформаційне суспільство» і концепція вимагають уточнення і наразі придатні для опису лише теоретично можливих майбутніх змін в суспільстві.
Існує багато варіантів визначення сенсу «інформаційного суспільства», наприклад:
  • суспільство, орієнтоване на людей, відкрите для всіх і спрямоване на розвиток, в якому кожний може створювати інформацію і знання, мати до них доступ, користуватися і обмінюватися ними, даючи змогу окремим особам, громадам і народам повною мірою реалізувати свій потенціал, сприяючи своєму сталому розвитку і підвищуючи якість свого життя.
  • суспільство, економіка якого базується на інформаційних технологіях і яке соціально трансформується з метою допомогти індивідам та спільнотам використовувати знання та ідеї, що допомагає людям втілити їх потенціал та реалізувати їх прагнення];
  • суспільство, яке створюється внаслідок нової індустріальної революції на базі інформаційних і телекомунікаційних технологій та на базі інформації, яка є виразником знання людей. Завдяки технологічному прогресу в такому суспільстві оброблення, накопичення, отримання і обмін інформацією в будь-якій її формі — звуковій, письмовій або візуальній — не обмежені за відстанню, часом і обсягами. Ця революція додає великих можливостей людському інтелекту і створює ресурси, що змінюють спосіб суспільної праці і суспільного життя[;
  • суспільство, в якому будь-хто, будь-де й у будь-який час можуть одержати за відповідну плату чи безкоштовно на основі автоматизованого доступу і систем зв'язку будь-яку інформацію і знання, необхідні для їхньої життєдіяльності і рішення особистих і соціально значущих задач.
  • суспільство, в якому існують розвинені інфраструктури, що забезпечують створення національних інформаційних ресурсів у обсязі, необхідному для підтримки науково-технологічного й соціально-історичного прогресу, що постійно прискорюється.
Вважають, що в «інформаційному суспільстві» створення, розповсюдження, використання, узагальнення і маніпулювання інформацією становить значну частину економічної, політичної та культурної діяльності. Економіка знань стає економічною копією цієї діяльності, оскільки добробут суспільства створюється через експлуатацію знань або розуміння суті речей та процесів. Люди які мають засоби і можливості для участі в такому суспільстві отримують певні додаткові вигоди, порівняно з тими, хто таких можливостей або засобів не має. «Інформаційне суспільство» вважають наступником «індустріального суспільства».
Оскільки сучасні інформаційно-комунікаційні технології працюють з інформацією в дискретній, цифровій формі, то часто для позначення «інформаційного суспільства» використовують синонімічний термін «цифрове суспільство», а різницю між членами в можливостях і засобах участі в такому суспільстві позначають як «цифровий розрив».
Визначено велику кількість ознак, які можуть характеризувати настання «інформаційного суспільства». Ознаки нових швидких змін у суспільстві можуть мати технологічний, економічний, праце-орієнтований, просторовий, культурний або комбінований характер.

Тема уроку: "Виробництво вторинного сектору. Промисловість".
 Працюємо за параграфом 24. За параграфами 22, 23 будьте готові працювати за посиланням, яке буде повідомлено в понеділок 27 квітня. Початок роботи о 13.00.
Додані матеріали для повторення.







Демографічні процеси
Повторіть параграфи 19, 20 і виконайте завдання
Запитання 1
Світосистема має складну структуру, до її складу входить ряд компонентів.В якому з них найбільше простежується взаємодія в системі "людина - природа", оскільки являє собою сукупність як штучних, так і природних, але змінених в результаті людської діяльності обєктів довкілля?
А. політосфера    Б. техносфера  В. соціосфера  Г. культуросфера
Запитання 2
Які з зазнаначених показників НЕ характеризують природний рух населення?
 А. расово-етнічна структура населення та сальдо міграцій
 Б.статево-вікова структура населення та середня тривалість життя
 В.коефіцієнт потенційної народжувагості на одну жінку та народжуваність
 Г.шлюбно-сімейна структура та природний приріст населення
Запитання 3
Для якої з зазначених груп країн притаманні наступні ознаки шлюбно-сімейної структури населення ? Характерні пізні шлюби та малодітні сімї. Зростає рівень розлучуваності.Багато неповних сімей.Звичним явищем є контроль за народжуваністю.
 А. ФРН, Франція, Велика Британія  Б. Нігерія, Мадагаскар,Гвінея
В. Іран, Індія, Саудівська Аравія    Г.Тонга, Тувалу, Папуа-Нова Гвінея
Запитання 4
https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/551648/115959/338370_1585734571.png
Про які ознаки демографічної ситуації в країні свідчить статево-вікова піраміда Гватемали за 2017 рік?
А. невелика частка дітей та висока частка літнього населення
 Б. через імміграцію помітне збільшення частки чоловічого населення працездатного віку
 В. рівень народжуваності неухильно зростає
 Г. в країні спостерігається низька тривалість життя
 Д. переважає жіноче населення особливо серед осіб літнього віку
 Е. відбувається стабілізація загальної чисельності населення в країні
 Є. відбувається загальне зростання чисельності населення в країні
Запитання 5
Іммігранти становлять понад чверть зайнятих у будівництві на території Франції та близько 40% у Швейцарії. З поміж працівників автоскладальних підприємств навколо Парижу третину становлять вихідці з країн, що розвиваються або ж країн з перехідною економікою. Усе це є проявом яких міграцій за їх мотивами?
А. політичних    Б. національних  В. економічних фізичних  Г.економічних інтелектуальних
Запитання 6
У країні Х спостерігається перший(звужений) тип відтворення. Які особливості перебігу демографічних процесів характерні для даної країни?
А. високий рівень народжуваності   Б. низький рівень народжуваності
 В. "молоде" населення   Г.зростає частка працездатного населення
 Д. високі темпи демографічного старіння  Е. природний приріст нижчий 10 проміле
 Є. зростаючий рівень смерності
Запитання 7
За даними інституту демографії в країні У спостерігається демографічна ситуація з наступними ознаками:  11,3%о Н - 9,5%о См = 1,8%о ПП.
Які заходи демографічної політики могли б розвязати демографічні проблеми даної країни?
А. збільшення віку вступу до шлюбу  Б. законодавче обмеження дозволеної кількості дітей у сімї   В. уроки для старшокласників з планування родини, спрямовані на пропаганду малодітних сімей
 Г.відпустка по догляду за дитиною, допомога самотнім батькам, робота з підвищення стабільності сімей
Запитання 8
Який вплив має достатній або нормальний ступінь якості життя в розвинених країнах на природний та механічний рух їхнього населення , та як це, в свою чергу, відбивається на розвитку економіки та спеціалізації країн?
 А. Через нестачу робочих місць характерне відємне сальдо міграцій населення
 Б. із розвитком технологій спостерігається стійке зниження потреби в кількості фізичної робочої сили
 В. існує надлишок дешевої робочої сили з низьким рівнем кваліфікації
 Г. наявна власна кваліфікована дорога робоча сила та додаткове залучення в економіку іммігрантів
 Д. у міжнародному поділі праці країни вирізняються своєю сировинною спеціалізацією
 Е. наукомісткі виробництва розвиваються на власних трудових ресурсах, а працемісткі - на дешевій робочій силі іммігрантів
 Є працемісткі виробництва, які мають гарантований ринок збуту, використовують власну дешеву робочу силу
Запитання 9
Для четвертої фази демографічного переходу характерні такі процеси:
А. високий рівень народжуваності компенсується високим рівнем смертності, тому природний приріст низький
 Б. перехід до малодітних сімей, зниження показників і народжуваності і смертності, що призводить до уповільнення приросту населення
 В. коефіцієнти смертності й народжуваності зрівнюються, зростання кількості населення припиняється, а з часом настає депопуляція
 Г. при збереженні високого рівня народжуваності різко скорочується рівень смертності населення, що спричиняє "демографічний вибух"
Запитання 10
Які з зазначених показників характеризують механічний рух населення?
 А.національна та статево-вікова структура населення
 Б. сальдо міграцій та обсяг валової міграції
 В. шлюбно-сімейна структура та природний приріст населення
 Г. коефіцієнт демографічного навантаження та народжуваність
Запитання 11
Назвіть групу країн, для яких характерні такі ознаки демографічного переходу: високий рівень народжуваності при значному скороченні рівня смертності населення, "демографічний вибух"
А. більшість країн, що розвиваються    Б. найменш розвинуті країни
 В. розвинуті країни Європи    Г. розвинуті країни Америки та Океанії
Запитання 12
Визначіть природній приріст населення у Німеччині за наведеними даними:
народжені - 737 500 осіб,  померлі - 925 200 осіб,    емігранти - 997 500 осіб,
іммігранти - 2 137 000 осіб.
А. 2,4 проміле   Б. 0,3 проміле   В. - 2,4 проміле    Г.- 4,2 проміле

https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/551648/115959/338370_1585734571.png

   Для учнів 11- х класів. Потрібно опрацювати параграфи 19, 20 і виконати тести:" Географічний простір  і світосистема", "Виконайте тести", "Демографічні процеси", "Повторення      «Атмосфера»
             Відповіді направити на електронну адресу не пізніше як 06.04. (урок за розкладом) або у групу" Географія 11Б"," Географія 11А" Viber/

Комментариев нет:

Отправить комментарий